ساخت رژلب در خانه

ساخت رژلب در خانه

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که لوازم آرایش فرمول پیچیده‌ای دارند. در حالیکه بسیاری از لوازم آرایش مانند رژلب، رژگونه، کرم، لوسیون و… را می‌توان در خانه و آشپزخانه به راحتی تهیه کرد.

برخی سایتهای تولید محتوا مانند یوتیوب دستوراتی برای ساخت لوازم آرایش اراده داده اند. اما بسیاری از آنها پیچیده و سخت است. در حالیکه تهیه آنها بسیار راحت و آسان است. در زمانهای قدیم و حتی مادربزرگهای ما بسیاری از لوازم آرایش را خودشان تهیه می کردند.

در اینجا دستور ساخت رژلب در خانه ارائه می‌شود و می‌بینیم که بسیار ساده و راحت است.

مواد لازم برای ساخت رژلب در خانه:
موم پرک یا سفید100 گرم (1 واحد)
روغن200 گرم (2 واحد)

 

رنگ دلخواهبه میزان لازم
کره شی باتر1 قاشق مرباخوری
عطر یا اسانسخیلی کم

دستور تهیه:

موم را خرد کرده و در ظرف پیرکس با روغن روی حرارت غیر مستقیم (بن ماری ) گذاشته تا ذوب شود.(من از بخار کتری استفاده کردم). تا مانند ماست شود. از روی حرارت برداشته و مدتی صبر کرده تا کمی خنک شود ( حدود 10 تا 15 دقیقه). وقتی که مقداری خنک شد، رنگ را اضافه می‌کنیم. رنگ را باید آرام آرام و در زمانی که مایع ما گرم نباشد، اضافه کنیم. عطر یا اسانس را اضافه کرده ، در ظرف رژلب ریخته و در یخچال گذاشته و استفاده می‌کنیم.

نکات این دستور:

  • فقط از یک نوع روغن باید استفاده شود. در این دستور چند روغن نباید با هم ترکیب شوند. از هر روغنی که می‌خواهید می‌توانید استفاده کنید. مانند روغن زیتون، نارگیل، کرچک و… (روغن نارگیل به علت بوی خوب توصیه می‌شود).
  • میزان روغن دو برابر موم باید باشد.
  • رنگ را میتوانید از رنگ‌های گیاهی یا شیمیایی استفاده کنید. اگر از رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید رنگ‌های متنوع و زیبایی بدست می‌آورید و اگر از رنگ‌های گیاهی مانند پودر ریشه چغندر استفاده کنید، معمولاً رنگ رژ شما کمرنگ تر از رنگهای شیمیایی می باشد. از رنگ‌های خوراکی نیز می‌توانید استفاده کنید که ضرر کمتری نسبت به رنگ‌های شیمیایی دارد.
  • رنگ را باید آنقدر اضافه کنید تا رنگ دلخواه خود را به دست بیاورید. یعنی با یک رنگ می‌توانید چند رژلب با رنگهای مختلف از کمرنگ تا پررنگ بسازید.
  • مقادیر گفته شده برای تولید رژلب برای فروش هست . در صورتی‌که میخواهید برای مصرف خود رژلب بسازید، بهتر است مواد را به صورت متناسب کمتر کنید.
  • کره شی باتر کمتر از 4/1 قاشق مرباخوری نباید باشد.

دیدید چقدر ساده بود؟

بقیه لوازم آرایش را هم می توانید به همین راحتی در منزل بسازید. کتاب الکترونیکی فرمولاسیون انحصاری مواد آرایشی و بهداشتی گیاهی از انتشارات رایسا نبشت بسیاری از فرمولهای مواد آرایشی را تهیه کرده است. با مطالعه این کتاب می توانید خیلی راحت مواد آرایشی را در خانه تهیه کنید.

برچسب‌ها: رژلب, ساخت رژلب در آشپزخانه, ساخت رژلب در خانه, ساخت رژلب در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.